.

.

viernes, 3 de enero de 2014

Secular Song and Dances from the Middle Ages. Music for the Crusades part I y II - Modo Antiquo. Bettina Hoffmann

     Secular Song and Dances from the Middle Ages. Music for the Crusades part I y  II - Modo Antiquo. Bettina Hoffmann

     CD-3: Music for the Crusades, part I

    I. Appellatio:

    Anon., Carmina Burana
  1. CB 47: Crucifigat omnes
  2. Thibaut de Champagne
  3. Seignor, sachiez qui or ne s'en ira
  4. Anon.
  5. La Quinte Estampie Real
  6. Anon.
  7. Parti de mal et a bien atourné
  8. Anon.
  9. Chevalier mult estes guariz
  10. Anon.
  11. De transfretantibus
  12. Thibaut de Champagne
  13. Au tans plain de felonie
  14. II. Dure Departie:

    Anon.
  15. La Seconde Estampie Royal
  16. Conon de Béthune
  17. Bien me defisse targier
  18. Thibaut de Champagne
  19. Dame, ensinc est qu'il m'en covient aler
  20. Le Chastelain de Couci
  21. A vous, Amors, plus qu'a nule autre gent
  22. Chardon de Croisilles de Reims
  23. Li departirs de la douce contree
  24. Le Chastelain de Couci
  25. Li nouveax temps et maiz et violete
  26. Gilles le Vinier ?; Le Chastelain d'Arras ?
  27. Aler m'estuet la ou je trerai paine

     CD-4: Music for the Crusades, part II

    III. Passagium Laboriosum:

    Roy Richart « Richard Heartlions »
  1. Ja nuns hons pris I
  2. Roy Richart « Richard Heartlions »
  3. Ja nuns hons pris II
  4. Anon., Roman de Fauvel
  5. Desolata mater / Que nutritos / Filios enutrivi
  6. Huon d'Oisi
  7. Maugré tous sainz et maugré dieu ausi
  8. Anon., gregorian
  9. Chant: Congregati sunt
  10. Anon.
  11. La Quarte Estampie Royal
  12. Anon., lutheran
  13. Choral; In gotes namen fara wir
  14. Guiot de Dijon
  15. Chanterai por mon coraige
  16. Riccardo di San Germano
  17. Diro satis percussus vulnere Anon.
    Tristan's Lament
  18. Anon.
  19. Nus ne porroit de mauvese reson
  20. IV. Hierosolyma Caelestis

    Anon.
  21. Hymn: Ierusalem mirabilis
  22. Walter von der Vogelweide
  23. Nû alrêst lebe ich mir werde
  24. Anon., Carmina Burana
  25. CB: 52: Nomen a solemnibus
 Intérpretes: Modo Antiquo:   Federico Maria Sardelli (recorders, cromorns, bombarda, flute, flauto di corno, rauschpfeiffe), Ugo Galasso (recorders, bombarda, chalumeau, pipe and tabor, ciaramelle), Paolo Fanciullacci (cornet, bagpipe, olifant), Maro Morini (tromba di tirarsi), Bettina Hoffmann (ribeca, viella, tromba marina), Gian Luca Lastraioli (citola, luth), Daniele Poli (luth, harp, zither, simphonia), Luca Brunelli Felicetti (drums, naccari, cembali, bells, scacciapensieri), Massimo Risaliti (drums, harness-bells, triangle, hand bells) 

Duración: 71' 11" + 58' 39"

 Lugar y fecha de grabación:  Chiesa della Compagnia, Calenzano, Florencia, Italia [Septiembre
1999 - enero 2000 ]
 medieval.org 


2 comentarios:

mastranto dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
mastranto dijo...

Deja tu correo en el comentario (no se publicará) o escribe a
medievalyrenacentista@gmail.com

Leave your email in the comment (it won't be published) or whrite to medievalyrenacentista@gmail.com