.

.

viernes, 28 de marzo de 2014

Musik des Mittelalters und der Renaissance - Duo Mediterraneo

Musik des Mittelalters und der Renaissance nach der heutenoch lebendigen Spielpraxis im Mittelmerraum 
Duo Mediterraneo - Jannis Kaimakis - Issam El-Mallah

    Anon.:
  1. Improvisation on medieval melody
  2. Anon., Paris Bibl. Nat. Ms. Franç., fol. 104v:
  3. La Ultime Estampie Real
  4. Anon., Folksong, Greece:
  5. Tou Kastrou tis Orias
    Tris Kalogeri Kritiki
  6. Anon., 14-14th c., Hs Lo Brit. Mus., Add. 29987:
  7. Saltarello
  8. Anon., trad.:
  9. Reigentanz aus Makedonien
  10. Anon., 13th c.:
  11. Chanson à refrain
  12. Heinrich Newsidler: Lute book
  13. Wascha mesa
  14. Anon., 14-14th c., Hs Lo Brit. Mus., Add. 29987:
  15. Trotto
  16. Istampita Ghaette
  17. Lamento di Tristano
    Rotta
  18. Anon., 12-13th c.: Trouvere song "Souvent suspire Moncuer"
  19. Estampie
  20. Anon.:
  21. Improvisation on an arabic rythm
  22. Anon., Folksong, Greece:
  23. Omorfoula
  24. Alfonso el Sabio (attr.): Cantigas de Santa Maria
  25. Cantiga 166: Como poden per sas culpas


Intérpretes: Duo Mediterraneo : Jannis Kaimakis (launeddas, piccolo recorder, flojera, gaida, Pan's flute, renaissance lute, tanbura, crumhorn, gemshorn), Issam Le-Mallah (riqq, duff, bongos, tabla (darabuka), bandir, taar, tabl-baladi)

Duración. 63' 35"

 Lugar y fecha de grabación : Schloß Nordkirchen [julio 1985] 

medieval.org


viernes, 21 de marzo de 2014

Salterio - Begoña Olavide

     Salterio 
    Begoña Olavide 

    Anon., trad. Magreb
  1. Noche maravilloso (from a nuba theme: Gharibat Al-Husein)
  2. Anon., Italy, 14th c., British Museum Ms.
  3. Lamento
  4. La Rotta
  5. Anon., trad. Al-Andalus
  6. La China (from a nuba theme Aoshshak)
  7. Alfonso X el Sabio (attr.): Cantigas de Santa Maria
  8. Cantiga 353: Quen a omagen da Virgen e de seu Fillo onrrar (instr.)
  9. Anon., Llibre Vermell
  10. Laudemus / Explendens (instr.)
  11. Imperairitz (instr.)
  12. Theobald I, king of Champagne and Navarre
  13. From a theme of Theobald I: Estampida
  14. Adrian le Roy (ed.): Premier livre de tablature de luth
  15. Pavana
  16. Begoña Olavide
  17. Improvisation
  18. Pierre Attaingnant (ed.)
  19. Dance: La Magdalena
    Dance: Le Tourdion
  20. Anon., var. by Marin Marais
  21. a) Folia Anon., var. by Gaspar Sanz
    b) Folia
    Anon., improv. by the Ensemble
    c) Folia
  22. Anon., 1764 Ms, Bibl. Nac., Madrid
  23. Minuet
  24. Lucas Luis de Ribayaz
  25. a) Jacara Carlos de Mulder
    b) Jacara

Intérpretes: Begoña Olavide (qanún, triangular psaltery, large wing psaltery, rota, small wing psaltery, baroque psaltery), Luis Delgado (doira), Eduardo Paniagua (tars), Rosa Olavide (cymbals), Carlos Paniagua (darbugas, psalterion), Pedro Estevan (tar, bracelet, tambourine, darbuga, drum, clay pot), Todd Garfinkle (darbuga), Juan Carlos Mulder (vihuela, guitar), Daniel Carranza (vihuela, thiorba) 

 Duración:  59' 58"

Lugar y fecha de grabación:  Monasterio de la Santa Espina, Valladolid, España [marzo -1994]

medieval.org


jueves, 13 de marzo de 2014

The Cradle of the Renaissance - Sirinu

The Cradle of the Renaissance
Italian music from the time of Leonardo da Vinci
Sirinu


  1. Traditional: Uccellino, bel uccellino (soprano, hurdy-gurdy, bagpipes, percussion)
  2. Traditional: Piva (soprano, hurdy-gurdy, bagpipes, percussion)
  3. Marchetto Cara: Non e tempo d'aspectare (soprano, lute, harp)
  4. Agricola: Cecus non judicat de coloribus (recorder, harp, lute)
  5. Cornago: Yerra con poco saber (soprano, organ)
  6. Traditional: Scaramella / Io ne tengo (soprano, recorder, bagpipes, hurdy-gurdy, percussion)
  7. Cara: O mia cieca e dura sorte (soprano, 3 viols)
  8. Agricola: Helas madame que feraige (lute, harp)
  9. Anon: Nam edunt de micis (3 recorders)
  10. Anon: Ben venga maggio (soprano, harp, gittern)
  11. Anon: Io vegio la mia vita ia finire (pipe, tabor, 3 voices, percussion)
  12. Francesco Bossinensis / Bartolomeo Tromboncino: Ricercare XV / Scopri, lingua (soprano, lute)
  13. Anon: De dos la mer (recorder, harp, lute)
  14. Serafino de' Ciminelli Dall'Aquila: Gridan vostri ochi (soprano, lute)
  15. Anon: Per la mya cara (2 shawms, sackbut, drum)
  16. Leonardo Giustiniani: Aime sospiri (soprano, harp)
  17. Isaac: La martinella (organ)
  18. Anon: J'ay pris amours (soprano, recorder, harp, lute)
  19. Traditional: Canzon de' pifari dico el Ferrarese (shawm, sackbut, drum)
  20. Anon: Regina delcor mio (4 voices)
  21. Poliziano: Dunque piangiamo (voice, lira da braccio)
  22. Poliziano / Traditional: Udite selve (soprano, bagpipes)
  23. Poliziano / Traditional: Villana (2 voices, hurdy-gurdy, shawm, percussion)
Intérpretes: Sirinu: Sara Stowe (soprano, organ, recorder, percussion), Matthew Spring (lute, voice, hurdy-gurdy, shawm, lira da braccio, viol, gittern), Jon Banks (harp, sackbut, organ, viol, recorder, percussion, voice), Henry Stobart (recorder, bagpipes, voice, viol, shawm, pipe, tabor)

Duración:  67' 50"'

Lugar  y fecha de grabación: The Warehouse, Waterloo, London, United Kingdom [febrero 1995]

medieval.org





viernes, 7 de marzo de 2014

La Música en Cataluña hasta el siglo XIV - Atrium Musicae et al.

La Música en Cataluña hasta el siglo XIV
Colección de Música Antigua Española /3
Capilla Musical y Escolonía de Santa Cruz del Valle de los Caídos - Luis Lozano, dir. & Atrium Musicae - Gregorio Paniagua, dir.; under general direction of José Luis Ochoa de Olza.

    Anon.
  1. Sequence: Cantatibus hodie
  2. Sequence dedicated to St. John the Baptist: Alleluia, personet nostra iocunda
  3. Sequence (a 2): Potestati magni maris
  4. Verbeta for the feast of the Ascension: In eadem quippe carnis
  5. Trope (a 2): Hosanna, sospitati dedit mundum
  6. Carmina: Veri dulcis
  7. Carmina: In Gedeonis area
  8. Conductus (Plany for the death of Count Berenguer IV): Mentem meam ledit dolor
  9. Easter conductus (a 2): Cedit frigus hiemale
  10. Conductus (a 2): Veri floris
  11. Anon., Llibre Vermell de Montserrat:
  12. Nr. 1 - Caça a 3 voces: O Virgo splendens
  13. Nr. 6 - Virolai: Cuncti simus concanentes
  14. Nr. 9 - Cancín a 2 voces: Inperayritz de la ciutat ioyosa
  15. Nr. 5 - Ballada: Los set goxts
  16. Nr. 3 - Caça a 3 voces: Laudemus Virginem
  17. Nr. 10 - Danza de la muerte (Virolai): Ad mortem festinamus
  18. Nr. 4 - Caça a 3 voces: Splendens ceptigera
  19. Nr. 7 - Virolai: Polorum Regina
  20. Nr. 8 - Virolai: Mariam matrem virginem
  21. Nr. 2 - Danza sagrada (Virolai): Stella splendens in monte



Intérpretes: Capilla musical y Escolonía de Santa Cruz del Valle de los Caidos - Fray Luis Lozano, OSB, dir.;
Atrium Musicae:  Marcial Moreiras (fidula, discant fiddle), Gregorio Paniagua (tenor fiddle), Cristina García (positive organ, regal, recorders), Mariano Martín (recorders), Carlos Paniagua (hurdy-gurdy, recorders), Eugenio Urbina (lute), Carmen Paniagua (gothic harp), Javier Coello (vihuela de mano), Eduardo Paniagua (bells, percussions)- Gregorio Paniagua, dir.;
José Luis Ochoa de Olza, general direction.

Duración:  43' 09"

Lugar y fecha de grabación: Iglesia del Monasterio de Santo Domingo de Silos, Burgos, España [1968]

sonusantiqva.org