.

.

viernes, 31 de octubre de 2014

Renaissance Danses from 14th. through 16th Centuries (Lp) - Lionel Rogg and Ancient Instrument Ensemble of Zurich

Renaissance Danses from 14th. through 16th Centuries (Lp)
Lionel Rogg and Ancient Instrument Ensemble of Zurich


Anon., ca 1350:
01  Estampie and Estampie 'Retrove' (1350)
Anon., 13th c.:

02  Two Ductiae (13th c)
Johann Götz:
03  Basse danse: Vil lieber Zit (c 1460)
Anon., ca 1460

04  Boumgartner (c 1460)
Pierre Fontaine:
05  Sans faire de vous departie (c 1425)

Anon., ca 1450
06   La fille Guillemin (c 1450)

Anon., ca 1490
07  Basse danse:  La Spagne (c 1490)

Hans Neusidler
08  Der Zeuner tantz (1540)
09  Judentantz (1544)

Nicholas Ammerbach:
10  Passametzo (1583)

---------------
Anon., from Attaignant, 1530

11 Suite (16th c)
Anon.

12 Bassa Imperiale (c 1620)
Francesco Bendusi
13  Cortesana Padoana (1553)

Attaignant
14  Gailliarde (1530)
 
Anon., Phalèse, 1571 & 1583 
15 Suite:  Basse danse "Mon désir"- Gaillarde "La Rocque"- Branle I -Branle II - Basse danse "Le coeur est bon" - ntrée du Fol
Anon.
16 Suite (16th c) Basse danse-Gailliarde-Two Bransles-Basse danse

Bernhard Schmid:
17  Wie schon bluht uns der Maie (1577)
Hans Buchner 

18 Ach hulf mich Leid und sehnlich Klag (1513)
Hugh Aston

19 Hornepype (c 1500)



Intérpretes: The Ancient Instrument Ensemble of Zurich [Bill A. Miskel (tenor), Michel Piguet (recorders, baroque oboe, tambourine), Bettina Bänziger (recorders, bass viol), Christopher Schmidt (rebec, bowed vielle, portative organ), Raymond Meylan (krumhorns, tambourine), Veronika Guttmann (bass viol), Hansjürg Lange (baroque bassoon), Françoise Stein (small harp)] & Lionel Rogg (positive Hartmann)

 Duración: : 22' 14" + 21' 30" = 43' 44"


Lugar y fecha de grabación : ? 1964


medieval.org

viernes, 24 de octubre de 2014

O tu cara sciença mia musica - Ensemble Tetraktys

O tu cara sciença mia musica
Works from the Squarcialupi Codex
Ensemble Tetraktys

  1. Giovanni da Cascia: O tu cara sciença mie musica (madrigale a 2)
  2. Gherardellus de Florentia: Una colomba (madrigale a 2)
  3. Laurentius de Florentia: Dolgomi a voi maestri (madrigale a 3)
  4.  I'credo chi'i' dormia (madrigale a 2)
  5. Vincenzo da Rimini: In forma quasi (caccia)
  6. Nicolaus de Perugia: O sommo specchio (madrigale a 3)
  7. Bartolino da Padova: Non correr troppo (ballata a 3)
  8.  Ricorditi di me (ballata a 3)
  9. Inperial sedendo (madrigale a 3)
  10. La doulse çere (madrigale a 2)
  11. Andreas de Florentia: Pianto non partirà (ballata a 3)
  12. Sotto candido vel (ballata a 3)
  13.  Donna, bench'i mi parta (ballata a 3)
  14.  Presunzion da ignorança (ballata a 3)
  15.  Perché veder non posso (ballata a 3)
  16.  E più begli occhi (ballata a 3)
  17.  Dè, che farò, signore? (ballata a 3)
  18.  Non più doglie ebbe Dido (ballata a 3)
Intérpretes: Jill Feldman (soprano), Kees Boeke (recorder, vielle), Maria Cleary (harp), Silvia Tecardi (vielle)

Duración: 73'

Lugar y fecha de grabación: Arezzo, Italia [Mayo 2005]

medieval.org


viernes, 17 de octubre de 2014

Tristan's Harp - Capilla Antigua de Chinchilla

Tristan's Harp
    Arthurian Medieval Music

    Capilla Antigua de Chinchilla - José Ferrero

   
    Cantiga 35

1.  O que a Santa Maria (instrumental)
    Anon., Italy (14th c.):

 2.  Tristrant muste sonder danc
   Anon., England (13th c.):

 3.  Dance of the forest of no return - Stanpipes I (instrumental)
    Thibaut de Champagne:

 4.  Deus est ensi comme li pellicanz
    Anon., England (12th c.):

 5.  Redit aetas aurea
    Richard I:

 6.  Je nuls homs pres
    Anon., France (c.1190):

 7.  Pange melos lacrimosum
    Anon., France (13th c.):

 8.  Quarte Estampie Royale (instrumental)
    Châtelain de Coucy:

 9.  La douce voiz du louseignol sauvage
 10.  Dance of the forest of no return - Stanpipes II (instrumental)
    Ventadorn:

 11.  Can vei la lauzeta
    Cantiga 419:

 12.  Des quando Deus sa madre (instrumental)
 13.  Dance of the forest of no return - Stanpipes III (instrumental)
    Cantiga 108:

 14. Dereit' é de ss' end' achar

Intérpretes: Luisa Maesso (castanets, voice, tambourine), Juan Francisco Sanz (darbuke, tambour, drum, voice, bendir, riqq), José Ferrero (harp, simphonie, voice, lyre, psaltery), Ana María López-Pintor (rabel, fiddle), Sergio Alonso (tenor rabel, tromba marina, viol), Alfonso Sáez (flutes, chalumeaux, Glastonbury pipe, organetto, gaita, horn)

Duración: 61'

Lugar y fecha de grabación: Iglesia de San Antón, Chinchilla, Albacete, España [agosto-septiembre 2011]


medieval.org
sonusantiqva.org

viernes, 10 de octubre de 2014

Dezidle al Cavallero - Fernando Espí

Dezidle al Cavallero
Fernando Espí



Narvaez, Los Seys Libros del Delphin, 1538
01  4 Diferencias sobre Guardame las Vacas
02  Cancion del Emperador 
03  Baxa de Contrapunto
Le Roy, Livres de Guiterre, 1551-55)
04  Danzas - Br. de Poictou. Allemande Tournee. Br. Haiulbaroy. Pimontoyse

Pisador, Libro de Musica de Vihuela, 1552
05  Decidle al Cavallero que
06  Pavana muy Llana para Taner

Morlaye, Livres de Guiterre, 1551-53
07  Les Buffons

08  Villanesque 
09  Conte Clare 
Da Milano, Libro della Fortuna, 1536
10  Fantasia XXXV - Fantasia XXXIV - Ricercare LX
11  Fantasia XI - Ricercare VII

Mudarra, Tres Libros de Musica en Cifras, 1546
12  Pavana
13  Fantasia (X) que contrahaze la harpa en la manera de Ludovico

14  Romanesca o Guardame las Vacas 
15  Pavana de Alexandre y Gallarda 
Phalese-Bellere, Selectissima Elegantis, 1570
16  Fantasia
17  Fantasia

18  Fantasia 
 Ms. Ramillete de Flores, 1593
19  Fantasia de Lopez
 Le Roy, Livres de Guiterre, 1551-55)
20  Pavana y Gallarda de La Guerre (
Juan Vazquez, De Fuenllana, Orphenica Lyra, 1554
21  Duelete de mi Senora (villancico)
22  Covarde Cavallero (villancico )

Ms. de Simancas, ca. 1560
23  Ribera Verde Umbrosa

24  Pavanilla 
25  La Moreda 
Milan, El Maestro, 1536
26  Pavana del septimo y octavo tono
27  Pavana Que la Bella Francesquina del octavo tono 

28  Pavana del octavo tono 

Intérprete: Fernando Espí,  vihuela, guitarra renacentista 

Duración: 60 : 10


Lugar y fecha de grabación: Iglesia de Santa Ana de la Torre de les Maçanes,  Alicante,- España [septiembre 2006]
 

viernes, 3 de octubre de 2014

Le chant des Troubadours - Vol. 1 - Ensemble Tre Fontane

Le chant des Troubadours - Vol. 1: Les Troubadours aquitains
Ensemble Tre Fontane


    Guillaume de Poitiers, IXe duc d'Aquitaine:
  1. Companho, faray un vers descovinen Guilhelm de Figueira:
    No'm laissarai per paor
    Marcabru:
    Lo vers commenssa a son veil sen antic
  2. L'autrier, a l'essida d'abriu
  3. Bel m'es quan son li fruch madur
  4. Jaufré Rudel:
  5. Lanquan li jorn son long en mai
  6. Anon.:
  7. Ven, aura douca Jaufré Rudel:
    No sap chantar
  8. Suite instrumentale: Quan lo riu de la fontana Marcabru:
    Suite instrumentale: L'autrier jost'una sebissa
    Pax in nomine Domini
  9. Jaufré Rudel:
  10. Quan lo rossinhols
  11. Gausbert Amiel:
  12. Breu vers per tal
  13. Marcabru:
  14. Dirai vos senes duptansa
  15. Anon.:
  16. S'anc vos amei Marcabru:
    Lo vers comens quan vei del fau
  17. Guillaume de Poitiers:
  18. Pos de chantar m'es pres talentz


Intérpretes:  Ensemble Tre Fontane:  Jean Luc Madier (vocals, stringed tambourine, mandole), Hervé Berteaux (flutes, crumhorn, shawm), Thomas Bienabe (oud), Pascal Lefeuvre (hurdy-gurdy), Maurice Moncozet (flutes, shawm), Jacques Détraz (derbouka, tablas, bendir, saz, drum)

 Duración:  65" 51'

Lugar y fecha de la grabación: Église de Moncaut, Lot et Garonne, Francia [septiembre - octubre 1991] 

 medieval.org